По прашния фермерски път
Много е важно човек да не забравя от къде е тръгнал и да си напомня на къде отива. Всеки етап е значим за развитието ни, ежедневно се учим и следваме принципите си, преплитайки традициите със съвременните стандарти за качество.
Днес ви разказваме за прашния ни фермерски път от първа ръка, такъв какъвто е, без излишни украшения. Всичко, което сме постигнали и научили е свързано с много спънки и грешки в различни етапи, но вярваме, че в името на вкуса и качеството на храната с мисията, която правим си заслужава!
Началото
Нашата връзка с устойчиво произведената храна е водена от желанието ни да се храним здравословно и сезонно. Това ни свърза и със световната организация Slow Food. Тогава вече имахме желание да отворим собствен ресторант, който в последствие се превърна в първия ресторант в България, изцяло предлагащ фермерски продукти. Проблемът ни беше, че нямахме много опит, сблъскахме се и с много неуредици и забрани от страна на законодателството, както и с недоброжелателна конкуренция. Все пак искрено се радваме, че дадохме добро начало на модела farm to table в България и сме щастливи, че идеята ни все още се помни и припознава в сегашния ни бизнес от много хора.
Обрат
Тъй като имахме доста трудности с управлението на толкова сложен ресторант, когато удари Ковид заплахата, се принудихме да затворим ресторанта си. Това беше и моментът, в който се фокусирахме върху семейната ферма, която до този момент не произвеждаше собствена марка млечни продукти. Започнахме с доставка на продукти с най-обикновен стикер на познати и клиенти на ресторанта. В последствие трансформирахме бранд идентичността на ресторанта и направихме първите опаковки на продуктите ни с марка Багри. Акцентирахме върху затворения цикъл на производство и начина на отглеждане на животните, както и на запазване на традиционни рецепти.
Уроците
По време на развитието на собствената ни марка, започнахме да поемаме и управлението на фермата. Допускали сме много грешки, но стремежът ни да правим нещо качествено ни води винаги. Успяхме така да развием фермата, че тя да не отстъпва на световното ниво. Стремим се да се грижим за животните възможно най-добре и да им предлагаме максимално добри условия за живот. От гледна точка на търговия и производство сме на етап на растеж, който ще ни направи още по-близо до това да сме един популярен бранд, който успява да държи високо ниво.
Успехът
Успехът все още е далеч, въпреки множеството доволни клиенти и ще успеем да го постигнем, когато порастнем така, че да се превърнем в един добре познат на няколко поколения бранд. Искаме да бъдем най-добри в нашия сегмент на продукти от овче мляко и да продължим да развиваме идеите си в други сегменти. Смятаме, че Багри може да бъде повече от бранд за млечни продукти и да се разгърне в сферата на качествените фермерски продукти. Защо не като следваща стъпка Багри да се превърне в бранд, който популяризира българските продукти извън страната и развива техния положителен имидж.